BRØK ER GØY

Med denne gulvmonterte skoledekoren for fysisk aktiv læring kan elevene lære seg brøk på en visuell og enklere måte. Ved bruk av brikker formet som kakestykker, kan elevene utarbeide oppgaver de får av læreren. Standstørrelsen har en diameter på 1 meter, men størrelse og farger kan endres etter kundens eget ønske.

Den gulvmonterte dekoren for aktiv læring er laget i Mactac, som festes direkte på gulvet. Brikkene er laget i Valchromat, som er en gjennomfarget MDF-plate som skjæres i kakestykker til denne dekoren. Brikkene kan lages i en rekke forskjellige farger, etter kundens eget ønske.

Forslag til bruk i fysisk aktiv læring

I undervisning: Læreren kan gi elevene oppgaver som skal løses. Elevene skal legge riktig antall kakestykker på sirkelen for å løse oppgaver som 4/8 = ½. Elevene kan spille alene eller på lag mot hverandre.

Mange elever syns matteoppgaver med blant annet brøk er vanskelig. Ved hjelp av fysisk aktiv læring hvor elevene tar del i oppgaven på en annerledes måte, blir læringen både morsommere og enklere for mange.

Om materialet:

Gulvdekoren er laget i Mactac®, et brannsikkert PVC-gulvlaminat som er R9-godkjent for skoler og institusjoner. Belegget er i tillegg sklisikkert for trygg bruk av barn i alle aldre. Vær derimot oppmerksom på at alle typer laminat kan være glatte hvis de er våte. Laminatet gir beskyttelse mot slitasje og fuktighet, og forhindrer at fargene blekner.

Viktig

Produktet kan kun monteres på gulv hvor det ikke brukes utendørs skotøy. PS Press kan montere produktet – kontakt Jørgen på skoledekor@pspress.no  for en uformell prat og mer informasjon.

SPESIFIKASJONER

Produktnavn: Brøk er gøy

Produktkode: //

Produkttype: Gulvdekor

Aldersgruppe: 10 år+

Materiale: Mactac® (sirkel), Valchromat (brikker)

Brannsikkert: Ja (R9-godkjent for skoler/institusjoner)

Primærfarger: Valgfrie farger på figurer og brikker

Diameter: 1 meter (andre størrelser kan bestilles)

Montering: Produktet bør monteres av PS Press eller andre profesjonelle montører for å sikre lengst mulig levetid.